top of page
  • edenweiss6824

הורות יחידנית




במהלך חיינו כבר מגיל צעיר מאוד אנו צריכים לקבל החלטות, החל מאיזה בגד לקנות/ ללבוש, איזה חברים לבחור, מה לאכול, מה ללמוד, באיזה מקצוע לבחור, ועוד.....

ההחלטה להפוך להורה יחידני, ללא בן/בת זוג היא אולי הגדולה מכולן- זוהי בעצם החלטה שלא לוותר על ההורות.

יכולות להיות מספר סיבות להורות יחידנית: השעון הביולוגי שמתקתק, חוסר רצון להיות תלויים בזוגיות שתתפתח כן או לא - והחלטה למימוש הזכות להורות, היריון לא מתוכן (כשברור שלא יהיה שותף בהורות), אימוץ כהורה יחידני ויכולות להיות סיבות נוספות.

הורות יחידנית מביאה איתה התלבטויות וקשיים לא מעטים ונפרט כאן חלק מהם:

1.פרנסה- נושא הפרנסה תמיד נמצא שם, ברגע שמדובר בהורות יחידנית זה גם אומר שיש מקור הכנסה אחד, וההוצאות לא מעטות, ישנם מקרים בהם הורה יחדני יקבל סיוע מהמשפחה המורחבת, ולעיתים יאלצו להתמודד לבד.

2.התמודדות בחברה- יש לא מעט הורים יחידניים שמתמודדים לבד עם שאלות כאלה ואחרות המאלצים אותם כל פעם מחדש להצדיק את החלטתם להביא ילד לבד לעולם, לצערנו החברה עדיין לא תמיד מקבלת ותומכת בהחלטה להיות הורה יחיד ורואה בכך משהו חריג.

3.המצב הרגשי- התפתחותי של הילד- השנים הראשונות של הילד מאופיינות בטיפול פיזי אינטנסיבי מאוד, בעייפות פיזית של ההורה, מחסור בזמן אישי. וכשהוא גדל בדרך כלל יתחיל לומר 'אבא/אמא' עוד לפני שהוא יבין את משמעות המילה. כשהילד גדל ומתחיל לראות את הסביבה הקרובה בדרך כלל הוא יתחיל לשאול- 'איפה אבא/אמא?' שאלה זו יכולה לגרום לטלטלה, התשובה הפשוטה ביותר היא לומר 'אין לך אבא/אמא, יש לך אותי', לא כדאי לייפות את התשובה בכל מיני דרכים שונות, כי ילדים אינם טיפשים והם עלולים להתבלבל מעודף מידע או דיבורים עקיפים, בעיקר בגילאים צעירים. במהלך חייהם של הורים יחידנים יעלו עוד שאלות וקשיים שיאלצו אותה להתמודדות. ניתן להיעזר בסיפורים בנושא (המותאמים לגיל הילד), שיח מותאם בנושא וכמובן פנייה להתייעצות/ טיפול שיעזרו להקל על המצב.

הורה יחידני? כתבו לי עם מה אתם מתמודדים....

זכרו- אפשר גם אחרת! ega.co.il 054-4415192





































bottom of page